10.02.2014

A smooth sea never made a skilled sailor

Bij een uitwisseling naar een ver tropisch land, denk je meteen aan vakantie, palmbomen, zon - en nog meer zon - drinken uit een kokosnoot en weet ik veel wat, maar het is niet altijd rozengeur en maneschijn, en dat heb ik deze week wel gemerkt. Ik zit nu een goede 2 maanden in Paraguay en ik heb al fantastische dingen meegemaakt, en om dat te weten moet je ook minder leuke dingen meemaken. 

Ik heb de afgelopen tijd veel problemen gehad met het afhalen van geld. In de familie word ik echt als 1 van hun kinderen beschouwd, heel leuk allemaal, maar ze leggen de nadruk iets te fel op het woord 'kind'. Ik mag niets zelf doen, ik had dit weekend afgesproken met de Duitse Sofia die bij mij in de buurt woont. Alles was geregeld, toen mijn vader klaar was om me te brengen riep hij snel mijn zus. Blijkbaar ging zij mee. Ik mag alles doen zolang het met mijn 15-jarige zus is, zelfs om 9 of 10 u in de straten ronddwalen op een schooldag. Mais bon, ik mag dus niet mijn eigen geld bewaren of afhalen van mijn kaart en had blijkbaar de laatste tijd veel gespendeerd. Maar ik wist niet aan wat omdat mijn vader alles van m'n geldzaken regelde. Toen ik dit aan AFS uitlegde, heeft een vrijwilligster meteen naar mijn papa gebeld, maar zij verstond dat de familie al hun zaken ook met mijn geld kochten, wat dus helemaal niet waar was. Grote rel hier, terwijl ik eigenlijk niets had gedaan. 

Komt daar nog eens bij dat m'n ouders in BelgiĆ« aan mijn kop zaten te zeuren voor papierwerk (hoeveel ik ook van ze hou). Waar ik al honderden keren naar had gevraagd op school, tevergeefs. 
En dan ben ik ook nog eens juist 6 maanden samen met een schat van een gast, maar door omstandigheden had ik geen internet om hem te bereiken. 
Al die gebeurtenissen tezamen waren even te veel, en dan komen natuurlijk de tranen. En in zo een klein (maar gezellig) huis heb je natuurlijk 0 privacy, dus heeft iedereen het meteen door. En probeer heel het gedeelte hierboven maar eens in het Spaans uit te leggen. Dat gaat dus niet. Ik denk dat dit mijn grootste dipje was tot nu toe, maar we blijven positief, na regen komt zonneschijn.

Miss you all.
Xxxxxxxxxxx

1 opmerking:

  1. Komaan he Eva!!! kop op!! denk aan ons denk aan iedereen en je komt er weer boven op!! geniet van je tijd daar!!

    BeantwoordenVerwijderen